سایت رسمی و تخصصی روانشناسی

سایت رسمی و تخصصی روانشناسی

مدیر سایت مهران حکمت
سایت رسمی و تخصصی روانشناسی

سایت رسمی و تخصصی روانشناسی

مدیر سایت مهران حکمت

وقتی نمی توانیم خیانت را فراموش کنیم چکار کنیم؟


What To Do When You Can't Forget The Affair

 جانل موافق است که به همسرش فرصت دوباره ای دهد تا خیانتی که چند ماه پیش در حق او کرده است را فراموش کند. آنها هر کاری که مشاور ازدواجشان به آنها گفته بود انجام دادند تا بتوانند اعتمادشان را دوباره پایه ریزی کنند و حتی چند نمونه پیشرفت نیز در رابطه شان دیدند. همسر جانل سخت تلاش می کند تا اعتماد ویران شده جانل را دوباره به وی بازگرداند و لحظاتی وجود دارد که زمانیکه جانل می تواند به یاد آورد ازدواجشان چه احساسی در او بر می انگیخته است.
اما بسیاری ، بسیاری لحظات وجود دارد که جانل حس میکند که به هیچ وجه قادر نیست خیانت را فراموش کند. تصاویری از همسرش در حال بوسیدن معشوقه اش و حتی عشق ورزیدن به او را تصور می کند و اینها بدترین لحظاتی است که جانل تجربه می کند. اخیرا ، زمانیکه جانل و همسرش عاشقانه یکدیگر را در بر می گیرند او ناگهان از آغوش همسرش بیرون می آید چرا که نمی تواند تصورات ناخوشایند را از ذهنش پاک کند.  او تنها نمی تواند خیانت را فراموش کند و نمی داند که آیا هرگز قادر به این کار هست یانه!



هیچ شکی در این مورد وجود ندارد. خیانت تمام زندگی و اعتماد او را ویران کرده است.حتی بعد از اینکه این خیانت پایان پذیرفت ، خاطرات باقیمانده از اینکه چه اتفاقی می افتد زمانیکه فردی سطوح اعتمادش بشکند و باعث بوجود آمدن مشکلات عدیده ای برای طرفین شود.



اگر شما هم در حال تلاش برای بازسازی اعتماد از دست رفته تان هستید ممکن است احساسی مانند احساس جانل داشته باشید.به نظر می رسد که شاید هیچگاه نتوانید احساسی که خیانت در شما بوجود آورده است را به دست فراموشی بسپارید.حتی شاید هیچوقت نتوانید این واقعیت را فراموش کنید که همسرتان روزی به شما خیانت کرده است. آن اتفاق افتاده و شما نمی توانید گذشته را دستکاری کنید.

سعی کردن به تظاهر به اینکه همسرشما هیچ کار خطایی انجام نداده و به شما خیانت نکرده است و چیزهایی که گفته شده و کارهایی که انجام شده (از طرف هر دو شما)گفته نشده یا ممکن است به نفع هیچ کدام از شما نباشد. برای شما بسیار مهمم است که هر دوی شما با یکدیگر صادق باشید و رابطه تان را به گونه ای متفاوت ترمیم کنید.اما این به معنی آن نیست که باید همیشه تصور خیانت همسرتان را در گوشه ذهن تان داشته باشید. توانایی شما برای عکس العمل نشان دادن ، ساختن اعتماد دوباره و ایجاد صمیمی با همسرتان نباید متوقف شود و بوسیله گذشته تحت تاثیر قرار بگیرد.اگر در فراموش کردن آن چه که همسرتان با شما انجام داده و خیانتی که در حق شما مرتکب شده است برای تان لحظات غم انگیز و سختی فراهم آورده است ممکن است که برای بهتر شدن کارهایی باید انجام دهید ، ممکن است شما هنوز حس خشم ، عصبانیت ، عدم اطمینان و شکست را در خود نهفته دارید که باید ترمیم شوند.


مراجعه به ادامه مطلب



از شکست درس بگیرید
اغلب خیانت ها تنها به یک دلیل اتفاق نمی افتند. مجموعه ای عادت ها و عوامل رابطه ای وجود دارند که زوج را از هم جدا می کنند و به سمت فرد دیگری سوق می دهند که منجر به خیانت می شود.برای این دلیل ، ما زوج ها را تشویق می کنیم که سعی کنند اعتمادشان را بازسازی کنند و رابطه شان را از نو بسازند و همچنین از شکست و خیانتی که اتفاق افتاده درس بگیرند.الان زمانی برای سرزنش کردن یا متهم کردن کسی نیست. الان زمان آن است که مسئولیت خود را قبول کنید و همچنین به خود بقبولانید که چیزهایی را که باعث بوجود آمدن این خیانت شده است را شناسایی کرده و درصدد حل آن مسائل برآئید.توجه خود را به عادات تان دهید چرا که این چیزی است که اغلب ما روی آن کنترلی نداریم. همسرتان را مجبور نکنید که تغییر کند اما می توانید عادت هایی را که باعث بوجود آمدن این خیانت شده را کشف کرده و تصمیم بگیرید که با آنها در آینده چه برخود و عکس العملی می خواهید انجام دهید.همچنین می توانید به خودتان رجوع کنید و به نیازهایی که به آنها توجه نشان نمیدادید توجه کنید و در رابطه تان از آنها کمک بگیرید. این ممکن است مکانی باشد که همسر شما می تواند توافقاتی برای کمک کردن به ارضای نیازهای شما ایجاد کند.

روی لحظه حال متمرکز شوید
همچنانکه در بالا گفته شد ، زمان بدهید و به خودتان فضا و زمان لازم برای حل مشکل تان بدهید. به خودتان این قول و تعهد را بدهید که احساسات تان را بیان کنید – به صورتیکه خود یا کس دیگری را نرنجاند. روی احساسات تان متمرکز شوید و روی افکار و انتظارت تان تکیه نکنید که ممکن است به همسرتان مربوط شود ، که چرا او به شما خیانت کرده است.این بیان احساسات است که به شما اجازه می دهد تمرکز راحت تری روی لحظه حال داشته باشید. این کلید حرکت به سمت جلو است که شما میتوانید برای بازسازی رابطه و اعتماد تان روی آن حساب کنید.زمانیکه شما اغلب فکر می کنید و در مورد چیزی که در گذشته اتفاق افتاده است صحبت می کنید نمی توانید براحتی آینده ای که مطابق میل تان است را بوجود بیاورید. این به همان سادگی است که گفته شد.این یک عمل متعادل کننده است. این ممکن است برای رابطه شما مفید نباشد برای اینکه وانمود کنید که خیانتی اتفاق نیفتاده است. در همین حال ، برای رابطه تان زیاد مفید نیست که همیشه به گذشته بنگرید.زمانی منظم را برای فکر کردن به احساسات تان کنار بگذارید ، احساساتی که در رابطه با خیانت در شما بوجود آمده است.

 علاوه بر این ، به دنبال نشانه هایی باشید که همسرتان قابل اعتماد بودن خودش را به اثبات می رساند. این ممکن است بسیار سخت و کوچک باشد اما باید در هر حال به آن توجه کنید.هر زمان که همسر شما در حال سخن گفتن بود ، در مورد مسئله ای دشوار با شما صادق بود یا با روش جدیدی با شما برخورد کرد آن را در خاطر نگاه دارید. به خودتان تبریک بگوییذ که به سختی توانستید به نتایج مثبتی دست یابید.همواره مراقب این باشید که چه اتفاقی دارد می افتد ، همین حالا و همین حالا ، با همسرتان ، با خودتان و رابطه تان.این تلفیقی است از احساسات خودتان و تمرکز بر زمان حال که به شما و رابطه تان کمک می کند که این مرحله سخت خیانت را پشت سر بگذارید.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد